En vecka av lättare kaos

Design Klipp Livet från min synvinkel
Söndag igen och en vecka av lättare kaos är förbi.

Det har varit en riktigt bra vecka, men herregud så allt har krånglat! Har i två veckor väntat på att utbetalningarna från CSN ska komma igång och jag har väntat ungefär lika länge på paket från skolan med diverse färg- och stylingprodukter. Under den tiden har jag jagat lärare, lagerpersonal, komvux i Lund, arbetsgivare, dessa otroligt (o)trevliga personer på csn och även pressat den stackars personalen på både OKQ8 och Schenker.

Otur ger sig ju som bekant inte så fort, så vi passade på att köra fast med Idas bil mitt i natten också. Det är tjusningen med att bo på landet, lika mycket snö på vägen som på åkrarna. Det slutade lyckligt iallafall när vi fick lite draghjälp!

I torsdags droppade ett av paket till slut ner hos OK här i stan. Jag tog glatt bilen mot city och skulle plocka upp paketet. Jag har ALDRIG varit så glad över att ha haft bil. Och aldrig varit så bitter över att mamma bor på tredje våningen. Vilket jävla tungt paket.. Men det var det värt, för det var proppfullt med massa roliga frisörgrejer! Läroböckerna saknades dock fortfarande och jag fortsatte pressa Schenker på information om mitt efterlängtade lilla paket.
Efter mycket om och med så fick jag hämta även det under fredagen och jag packade glatt upp och ställde iordning allt ute hos pappa, där övre hallen har förvandlats till en liten hemmasalong. 

I slutet av veckan kom faktiskt första utbetalningen från csn också och allt var fritt fram att börja med veckans uppgifter, som bestod av en läggning med värmespolar med tre olika stylingar och en helformsklippning diagonal bak/konvex.


Läggningen med värmespolar i olika storlekar

Styling med mittbena

Styling med snedbena


Helformsklippning diagonal

Fastkörning, mitt i natten, på vägen, i
snöstorm....

Under helgen hann jag även med att gå på Horndalsrevyn (som för övrigt var klockren underhållning) och dessutom ha två sleepovers med min bästa vän som har agerat hus- och hundvaktat i stan under veckan. Avrundade söndagen med tre möten i stallet och god mat med pappa min.
Bra helg!
 

Kommentera inlägget här: