En början

Och så var jag här igen då.
En ny blogg, ett nytt år, en ny utbildning och så småningom även en ny karriär. Mycket nytt, och tänka sig vad bra det känns.

För 1½ vecka sen började jag läsa till frisör. Min utbildning sker till stor del på distans, närmare bestämt på hemmaplan i Avesta, Dalarna. När platsundervisning krävs tar jag mitt pick och pack och drar till skolan i Malmö, en sisådär 66 mil hemifrån. För mig är det här en perfekt lösning då jag har en del krångliga skolupplevelser i bagaget och gärna vill hålla mig hemikring, åtminstonde för nu. Min trygghet i den här utbildningen är att jag närsomhelst kan åka till Malmö och vara där om jag behöver extra hjälp i något moment, och om jag skulle känna mig klar med Avesta någongång inom de här två åren så kan jag flytta och ta utbildningen med mig. Det är en frihet och något jag uppskattar otroligt mycket. Min utbildning är finansierad av min hemkommun via Komvux i Lund, och jag är tacksam som sjutton för den chansen. Det går att gå utbildningen som privatelev också, men då måste man punga ut med en hel del mer pengar..


För att första inlägget inte ska bli helt övermäktigt så avrundar jag här och börjar knåpa med lite header och så istället. Hur nu det ska gå till.

Kommentera inlägget här: